Regulamin sklepu internetowego
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep internetowy oraz usługi pośrednictwa, zarządzania „REGS Katarzyna Basara” dostępny pod adresem internetowym www.katarzynabasara.pl , prowadzony jest przez Katarzynę Basara prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „REGS Katarzyna Basara”, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7712904925 REGON 382321410
1.2. Niniejszy Regulamin określa warunki sprzedaży produktów za pośrednictwem sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.katarzynabasara.pl
- DEFINICJE
Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań
Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika, wysyłka w sklepie internetowym jest darmowa
Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu produktów związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową w sklepie internetowym
Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami
Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami
Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient
Platforma internetowa ODR – unijny serwis internetowy działający na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE i dostępny pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr
Polityka prywatności – zasady przetwarzania przez Administratora Danych Osobowych danych osobowych Kupujących, prawa Kupujących i obowiązki Administratora Danych, która znajduje się pod adresem: https://www.katarzynabasara.pl/polityka-prywatnosci/
Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku
Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka)
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu
Regulamin – niniejszy regulamin określa zasady sprzedaży Produktów za pośrednictwem strony internetowej
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.katarzynabasara.pl
Strony – Sprzedawca oraz Klient lub Konsument
Umowa – rozumiana jako umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedającym za pośrednictwem strony internetowej
Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
Przedmiot umowy – przedmiotem umowy jest produkt oraz dostawa produktu
Rejestr UOKiK – rejestr podmiotów uprawnionych prowadzonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi zmianami i dostępny pod adresem: http://uokik.gov.pl/rejestr_podmiotow_uprawnionych.php
Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie
- REJESTRACJA
3.1. Zawieranie umów za pośrednictwem strony internetowej, wymaga rejestracji i utworzenia konta w zakładce „Moje konto”, oraz akceptacji regulaminu sklepu.
3.2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3.3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
3.4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA i SPRZEDAŻY PRODUKTÓW
4.1. Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Serwisu usługi polegające na sprzedaży Produktów.
4.2. Złożenie zamówienia polega na tym, że klient dokonuje zamówienia produktów, które są aktualnie dostępne na serwisie internetowym (sklepie internetowym) po zalogowaniu na koncie klienta.
4.3. Po dokonaniu zamówienia na adres mailowy podany przez Klienta wysyłany jest automatycznie generowaną wiadomość dotyczącą potwierdzenia otrzymania zamówienia przez sprzedawcę (każde zamówienia traktowane jest indywidualnie, więc nie ma możliwości do złożonego zamówienia dołożyć kolejnych produktów, będzie to wówczas traktowane jako nowe zamówienie).
4.4. Klient może zrezygnować ze złożonego zamówienia od chwili zawarcia umowy.
4.5. Złożone zamówienie jest realizowane niezwłocznie, jeżeli produkty są jeszcze dostępne.
4.6. W przypadku niedostępności produktów nie ma możliwości zamówienia ich. Rozmiary, które nie są dostępne, są widoczne dla klienta.
4.7. Przy zawieraniu Umowy sprzedaży Produktów za pośrednictwem strony internetowej są związane wysokością cen Produktów elektronicznych (dostawa jest darmowa) w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta.
4.8. Przy składaniu Zamówienia Klient wybiera sposób płatności: płatność przelewem bankowym, płatność elektroniczna.
4.9. W przypadku wyboru płatności przelewem bankowym, dostawa Produktów jest dokonywana po otrzymaniu należności przez Sprzedawcę. Brak zapłaty ceny Produktu przez Klienta w terminie 14 dni od złożenia Zamówienia jest uważany za odstąpienie przez niego od Umowy.
4.10. W przypadku zakupu produktu elektronicznego Klient uzyskuje dostęp do produktu za pomocą przesłania go na adres mailowy wskazany podczas składania zamówienia. Można je pobrać maksymalnie 5 razy w terminie 14 dni od zakupu.
4.11. Dostawa Produktów jest dokonywana w wybrany przez Klienta sposób, wybrany w Zamówieniu spośród sposobów dostawy zaproponowanych przez Sprzedawcę.
4.12. Wszystkie produkty dostarczane są listem bądź paczką priorytetową.
4.13. Termin wykonania Zamówienia przez Sprzedającego to maksymalnie 14 dni roboczych oraz okresu dostawy, która jest wykonywana przez podmioty trzecie. Dostawa listem bądź paczką priorytetową za pośrednictwem Poczty Polskiej jest wykonywana z terminem dostarczenia w dwa dni robocze.
4.14. Przesyłka zawiera również fakturę lub paragon.
4.15. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki w chwili jej odbioru. W razie stwierdzenia, iż przesyłka jest uszkodzona lub w razie podejrzenia, iż została uszkodzona, Klient powinien sporządzić protokół uszkodzeń, zawierający szczegółowy opis stanu przesyłki, podpisany przez osobę doręczającą przesyłkę. Niedopełnienie tych obowiązków, nie pozbawia Klienta uprawnień wynikających z obowiązujących przepisów.
4.16. Ceny podawane w sklepie internetowym są cenami brutto zawierającymi podatek od towarów i usług (VAT).
4.17. Klient jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za dostawę. Wysyłka na terenie Polski jest uzależniona od ilości produktów oraz sposobu wysyłki.
4.18. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wykonywania zmian w dowolnym momencie, bez uzasadnienia i bez dodatkowego uprzedzenia, w szczególności zmiany te mogą dotyczyć: zmiany cen produktów, które są dostępne w sklepie internetowym, wprowadzania i wycofywania w dowolnym momencie produktów, przeprowadzania lub odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży, jak również wprowadzania zmian w ich warunkach, wprowadzania dodatkowych kuponów rabatowych z zastrzeżeniem, że do jednego zamówienia może być wykorzystany tylko jeden kupon rabatowy w ramach jednego zamówienia, kupony się nie łączą i nie sumują, dodatkowo nie łączą się również z obecnie występującymi promocjami.
4.19. Podczas dokonywania Zamówienia, Klient może określić, że jest zainteresowany otrzymaniem faktury VAT. Faktura taka jest wystawiana w chwili zrealizowania Zamówienia (całkowitego lub częściowego) i wysyłana jest razem z zamówionymi Produktami.
4.20. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona ilość towarów, realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
4.21. Klient wyraża zgodę na proponowanie Produktów na podstawie zautomatyzowanego porównania dotychczasowych zakupów Klienta oraz preferencji innych Klientów.
4.22. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym można wykonać przelew na konto:
Numer rachunku bankowego: PL 21 1160 2202 0000 0004 7053 1227
REGS Katarzyna Basara
Łódź 93-554
ul. Cieszyńska 20/35
W tytule proszę wpisać numer zamówienia.
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
5.1. Umowa zawarta zgodnie z postanowieniami niniejszego rozdziału stanowi umowę zawieraną na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (zwanej dalej „Ustawą”).
5.2. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
5.3. Wysyłka Towaru reklamowanego odbywa się na koszt Konsumenta.
5.4. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
5.5. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
5.6. W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony, termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
5.7. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
5.8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
5.9. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
5.10. Zgodnie z art 38 Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Po ściągnięciu ebooka (treść cyfrowa) konsument traci prawo do odstąpienia od umowy.
- GWARANCJA I REKLAMACJA
6.1. Umową sprzedaży objęte są nowe produkty.
6.2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, w szczególności w art. 556 i n. kodeksu cywilnego.
6.3. Zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczania rzeczy należytej jakości oraz pozbawione wad w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
6.4. W razie wystąpienia w Produkcie: niezgodności z umową, wad fizycznych oraz uszkodzeń powstałych w toku dostawy, Klient ma prawo skorzystania z opisanego poniżej postępowania reklamacyjnego. W zakresie nieuregulowanym w postanowieniach poniższych zastosowanie znajdują przepisy Ustawy oraz kodeksu cywilnego.
6.5. Reklamację należy zgłaszać w formie e-mailowej na adres mailowy: sklep@katarzynabasara.pl
6.6. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o woli skorzystania z procedury reklamacyjnej oraz Produktu.
6.7. Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt.
6.8. W razie uwzględnienia reklamacji, Produkt zostanie naprawiony lub wymieniony na identyczny Produkt pozbawiony wad. W razie braku możliwości dokonania naprawy lub wymiany, Sprzedawca zwróci Klientowi cenę Produktu, na następujących zasadach: na wskazany przez Klienta w oświadczeniu o woli skorzystania z procedury reklamacyjnej rachunek bankowy albo przekazem pocztowym na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu, chyba że w oświadczeniu o woli skorzystania z procedury reklamacyjnej Klient wskaże inny adres.
6.9. W razie nieuwzględnienia reklamacji, Sprzedający poinformuje o tym Klienta, który może odebrać Produkt od Sprzedającego.
6.10. Rozwiązanie Umowy o korzystanie z Serwisu z jakiejkolwiek przyczyny lub zaprzestanie prowadzenia Serwisu nie wpływa na zawarte za pośrednictwem Serwisu umowy sprzedaży Produktów.
- OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
7.1. Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności.
7.2. Na potrzeby zrealizowania zamówienia w sklepie internetowym pod adresem www.katarzynabasara.pl zbierane są następujące rodzaje informacji osobowych: adres pocztowy (niezbędny do wystawienia dowodu zakupu), miejsce wydania rzeczy (niezbędny do zaadresowania przesyłki), adres e-mailowy (niezbędny do kontaktu drogą elektroniczną związanej z realizacją zamówienia), numer telefonu (niezbędny w przypadku niektórych sposobów dostawy produktu).
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
8.1. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu. Aktualna wersja regulaminu jest dostępna zawsze pod adresem : www.katarzynabasara.pl. W trakcie realizacji zamówienia oraz okresu posprzedażowego Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany w momencie składania zamówienia.
8.2. W sprawach, które nie zostały uregulowane w niniejszym regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawne. Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
8.3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w dowolnym momencie. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy.
8.4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 10.05.2022 r.